Workshop!

Tisdag som annars brukar vara en ganska så dryg dag (plugg, tvätt städ, universitet) har varit riktigt trevlig! Vid 9 dök Sanna tillsammans med sin laptop upp för att hålla mig sällskap i studierans värld. Vi fixkade en trevlig liten workshop i mitt kök med datorer, böcker och kaffe. Varför har jag inte tänkt på att sitta där tidigare?? Lite bättre än att sitta ihopsjunken i soffan. Fint väder hade vi att kika ut på också. Det var i alla fall vad jag gjorde när skadeståndsrätten blev för tråkig. Lunch käkade vi ihop med Emma på Maché. Gott som alltid!

Nu sitter jag hemma på Färjestad. Har skrivit ut papprena till dagens lektion. 14 sidor. Försåtr inte hur vi ska hinna igenom det..? Ska sätta mej med lite kaffe på balkongen och skumma igenom. Men först ska jag svara på denna roliga lek:


En namnlek. Reglerna är; varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Om personen som gjorde innan dej har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han /hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar. Lycka till (detta blir inte lätt)

1. Vad heter du? Amanda
2. Ett ord på fyra bokstäver: Allt
3. Flicknamn: Andrea
4. Pojknamn: August
5. Yrke: Akrobat
6. Färg: Aprikos
7. Klädesplagg: Anorak
8. Mat: Ansjovis
9. Sak i badrummet: Aftershave
10. Plats/stad: Arvika
11. En orsak att vara sen: Astma-anfall
12. Något man skriker: Apa!
13. Film: Aristocats!
14. Något man dricker: Alkoläsk
15. Band: ABBA
16. Djur: Anka
17. Gatunamn: Aborrevägen
18. Bil: Audi
19. Sång: A little bit more
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Andas på varandra (bra svar...!)

Jag utmanar: Sofia


Kommentarer
Postat av: Pluggis

Andas på varandra... ?! Är det sånt vi sysslar med nästa tisdag altså, när pluggandet blir lite trist... Bra, då vet jag. ;)

2009-03-18 @ 00:02:45
URL: http://sannabelmen.blogg.se/
Postat av: e

Hhahahah andas på varandra, astma-anfall :D hahah va roligt!

2009-03-18 @ 14:19:42
URL: http://eeehlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0