a piece of cake

Jag tog mej en rejäl sovmorgon idag och kom inte upp från sängen förens kvart över elva. Inte riktigt likt mej, men det var skönt! Vandrade bort till pappas jobb för att hämta bilnyckeln & passade självklart på att föreslå lunch. Ganska så smart drag av mej då pappa brukar betala... En sallad med parmaskinka åt jag på Mat & Muffins. Jättemysigt ställe som man ofta glömmer bort eftersom det ligger på lite fel sida av alltihop. Sedan brummade jag iväg till Blomsterlandet för att köpa en stor ljuslykta som jag kikat på. Blev hur bra som helst! Tänkte visa bild när jag fixat klart med ljuset. Därefter städade jag hela lägenheten och det tog sin tid. Men när jag väl hade börjat dra igång allt kändes det bäst att göra det ordentligt och nu är det skinande blankt. Nu ikväll har jag och mammi bakat. När jag fyllde år fick jag boken "a piece of cake" som är ifrån tv-programmet Leila bakar av Pers föräldrar. Och vilken bok! Helt fantastiska recept och bilder. Riktig bra present. Vi bakade "pecan banana bread", en banankaka med pecannötter alltså. Och så den smakade! Riktigt smälte i munnen. Nu ska jag hoppa i säng. Ingen träning hanns med idag så imorgon får det bli en tidig springtur. Godnatt!



 Underbar bok!

Kommentarer
Postat av: Fia

Den boken är nog grym! följer gärna med till storstaden också :)



Var gärna med och tävla om ett läppkit i min blogg!

2008-09-30 @ 23:26:12
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0