Matigt

Så här i min vuxen-övergång har jag tre små mat-tips som jag vill dela med mej av.

1. Jordgubbar, tillsammans med lite turkisk yoghurt, flytande honung & valnötter (som du smular/delar lätt i handen). Smakade detta i helgen och det var himmelskt gott. Roligt med lite nytt & fräscht.

2. Valnöttslimpan, som finns att köpa på Maxi. De bakar den själva och godare bröd har jag nog inte smakat. Enda negativa är att den smular nått fruktansvärt. Men det gör knappast något, så då förstår ni kvaliteten på smaken!

3.
Caesarsalladen, som finns att köpa helt färdigpaketerad i salladdisken. Brödkrutonger och dressing följer med. En superbra måltitdlösning om du har dåligt med ork och samtidigt vill vara nyttig. Kostar cirka 20 kronor.

Taste it!


Kommentarer
Postat av: louise

mmm va gott det lät.. ska prova det någon gång. Nu har jag varit på handledarkurs. såå wiiihooo nu är det nog bäst att DU ser upp i trafiken för här kommer jaag.=)

2008-07-02 @ 20:08:43
URL: http://elinlouisebergetoft.blogg.se/
Postat av: Fia

Valnötter är alltså nya ledordet? ;D vi får köpa på oss några kilon till kusten. Inte såå långt kvar nu! :D

2008-07-06 @ 07:31:44
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0